top of page
Szukaj

Dziękujemy za udział w X "Nauka i Biznes - Wspólne Wyzwania"!

  • Nauka i Biznes - Wspólne Wyzwania
  • 1 kwi
  • 2 minut(y) czytania

X Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Nauka i Biznes – wspólne wyzwania” była poświęcona zagadnieniom kluczowym dla współczesnego rozwoju gospodarczego w kontekście globalnych wyzwań klimatycznych, społecznych i technologicznych. Głównym motywem przewodnim tegorocznego wydarzenia była zielona transformacja oraz osiąganie neutralności klimatycznej w sektorach gospodarki, w szczególności w kontekście wymagań stawianych przez standardy ESG (Environmental, Social, Governance).


Konferencja odbyła się 14 listopada 2024 roku w formie hybrydowej – stacjonarnie w studio telewizji UNIWIZJA Uniwersytetu Szczecińskiego oraz online. Zgromadziła ponad 100 uczestników w formie stacjonarnej i w online. Zgłoszono 20 posterów w wersji polsko i angielsko języcznej.


Konkurs na najlepszy poster wygrała praca Pana Kingdom Kwesike Onyegbule, studenta kierunku „Economics and IT Application” na Wydziale Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Temat posteru to: Sustainable Economic Growth in the Netherlands: Advancements in Agricultural Technology and Renewable Energy. Gratulujemy!


Podczas konferencji szczególną uwagę poświęcono następującym obszarom:


Zrównoważony rozwój i zielona gospodarka:

Omówiono praktyczne rozwiązania dla biznesu i administracji publicznej w zakresie wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju, a także mechanizmy wspierające redukcję emisji oraz efektywne wykorzystanie zasobów. Dyskutowano o innowacyjnych technologiach, które mogą wspierać proces zielonej transformacji w przedsiębiorstwach. Jednym z elementów było omówienie rozwoju technologii wiatrakowych rozwijanych na terenie pomorza zachodniego (on shore i off shore)


Standardy ESG jako nowa rzeczywistość biznesowa:

Paneliści podkreślali znaczenie włączenia zasad ESG w strategie przedsiębiorstw jako nieodzownego elementu budowania konkurencyjności i odpowiedzialności społecznej. Wskazywano na wyzwania związane z raportowaniem niefinansowym oraz adaptacją regulacji międzynarodowych do polskich realiów.


Nowoczesne modele pracy – 4-dniowy tydzień pracy:

Przeanalizowano możliwości wdrożenia skróconego tygodnia pracy jako odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania pracowników, poprawę ich efektywności oraz lepsze dopasowanie pracy do stylu życia w zrównoważonym świecie.


Technologia i edukacja (EdTech):

Przedstawiono zastosowanie nowoczesnych technologii w edukacji, które mają potencjał przyspieszyć rozwój kompetencji przyszłości – zarówno wśród uczniów, studentów, jak i pracowników. Omówiono także rolę technologii cyfrowych, w tym AI, w podnoszeniu jakości nauczania i wypełnianiu luk kompetencyjnych na rynku pracy.

administracji.

.

Znaczenie tematyki:

Poruszone kwestie wpisują się w globalne trendy i wyzwania, takie jak walka ze zmianami klimatu, digitalizacja, a także potrzeba budowania bardziej inkluzyjnych i odpowiedzialnych społecznie modeli gospodarczych. Konferencja była platformą dla wymiany wiedzy i doświadczeń, które mają kluczowe znaczenie dla realizacji zarówno lokalnych, jak i globalnych celów zrównoważonego rozwoju.

.

Wnioski:

Dyskusje prowadzone w trakcie konferencji wskazały na potrzebę dalszej integracji nauki i biznesu oraz na rolę współpracy międzysektorowej w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby współczesnego świata.

.

Efekty:

  • Wydarzenie zgromadziło licznych uczestników zarówno w formie stacjonarnej, jak i online, co podkreśla rosnące zainteresowanie tematem zrównoważonego rozwoju.

  • Utworzono przestrzeń do networkingu, sprzyjającą nawiązywaniu współpracy między światem nauki, biznesu i administracji publicznej.

  • Konferencja przyczyniła się do promocji innowacyjnej platformy łączącej naukę z biznesem i administracją (B2B & S2B).




 
 
Rectangle 1.png

Bądź na bieżąco!

Dziękujemy!

KONTAKT

Skontaktuj się z nami

Antoniego Gramatyka 10, 30-067 Kraków

info@sciencebusiness.pl

Tel.: 123-456-789

  • Youtube
  • LinkedIn
bottom of page